Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Jag skäms och det tror jag andra också gör

Av Malin Ängerå - 28 augusti 2014 21:49

"Byabladet är politiskt oberoende. Tidningen ges ut på uppdrag av Ramsjö Bygderåd", går det att läsa på Ramsjö bygderåds hemsida. Som ersättare i styrelse för Ramsjö Bygderåd  sitter Lars Göran Larsson, lokalt känd som "Truls".

Lars Göran "Truls" Larsson har en helt egen sida där han skriver om lite av varje. Det har han gjort i många år och tydligt är, att han skriver precis vad han själv vill. Han använder svordomar för att förstärka sitt budskap och han är oerhört öppen med sina åsikter.


Lars Göran " Truls" Larsson är politiskt aktiv. Han företräder det lokala partiet Socialradikala demokraterna (srd) och han sitter i kommunens revision.


Jag har läst sidan 2 i Byabladet och jag hoppas att detta förblir den sista kolumn som Lars Göran " Truls" Larsson får publicera i denna tidsskrift.

Jag anser detta, utifrån att jag anser att karln har passerat gränser.

Jag anser detta, utifrån att det är kommunala skattemedel som går som stöd för att Byabladet ska kunna tryckas och levereras till samtliga hushåll i Ramsjö.

Jag har väldigt svårt att tro att texten och budskapet kommer Bygderådets till gagn.

Jag har väldigt svårt att tro att text och budskap uppskattas av människorna som bor i Ramsjö.


Jag har varit till Ramsjö och träffat representanter från Bygderådet. Flera talade om att det vore stärkande för bygden att få en inflytt. De har varit tydliga med att de anser att byn behöver fler som väljer att bo och leva i Ramsjö.


Bygden har många fina livskvalitativa inslag att erbjuda och det finns krafter som mycket väl kan bidra till att befolkningsmängden ökar. Flera i Ramsjö har påtalat att asylboende vore utvecklande och positivt.

Men så damp denna skrift ned i bybornas brevlåda och på en grisblink skadades det fina förhållningssättet jag har mött av Ramsjöbor.


Jag har verkligen väldigt svårt att tro att Srd´s Lars Göran " Truls" Larsson får applåder.

Jag hoppas verkligen att man "går man ur huse" och dumpar av sidan 2 i Byarådets brevlåda.

Byarådet har nog en hel del att prata om efter detta.

Srd borde ha det dem också. Är detta åsikter som de delar med sin partikamrat?


 




 
 
Ingen bild

Benny Bergström

29 augusti 2014 02:25

Ja fy för den lede att man med kommunala skattemedel vågar drista sig till att dryfta åsikter andra än Socialdemokratins..

 
Ingen bild

Armin Fattah

31 augusti 2014 16:49

Riktigt bra sagt Malin Ängerå! Kunde inte ha sagt det bättre.

Malin Ängerå

31 augusti 2014 18:42

Härligt att fler har reagerat på skriften. Tack för det Armin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ängerå - 2 januari 2019 21:06


Magnus Ek (C) och Joar Forssel (L) är de senaste som anser att vi i Sverige ska inkomstpröva barnbidraget. De är inte först ut, men jag hoppas att de tillhör de sista. De vill kanske bidra med något utvecklande, men deras förslag på metod är så u...

Av Malin Ängerå - 7 september 2018 18:59

Jag vill tro att varenda en av oss vill stödja de värderingar som ligger i våra svenska lagar.Jag vill tro att vi vill bibehålla maximala möjligheter för fred i Europa - genom att bidra i och till att EU fortsätter att fungera. Men jag vet att det...

Av Malin Ängerå - 3 september 2018 23:29


Kan vi sluta att säga att Sverigedemokraterna hatar invandrare? "Man bör kalla saker och ting vid deras rätta namn" som Olof Palme uttryckte sig en gång. Sverigedemokraterna tycker illa om människor. Särskilt vissa människor.   Det handlar inte o...

Av Malin Ängerå - 30 augusti 2018 09:36


Visst är det härligt när man finner människor i livet som man känner ren glädje över att få möta? De där som blir ens vän. Vänskap har olika form, utseende, doft och karaktär. En del vänner träffar man intensivt ofta och andra lite då och då. ...

Av Malin Ängerå - 29 augusti 2018 12:47


"Många har lyssnat - nu är det din tur". Jag har hört, jag har lyssnat och för varje gång slås jag av hur groteskt hatets konsekvenser är. Vår världshistoria har oerhört mörka hål som aldrig får försvinna från vårt medvetande. Hål som är fyllda a...

Ovido - Quiz & Flashcards