Direktlänk till inlägg 7 september 2018

Kamma luggen - det är på riktigt.

Av Malin Ängerå - 7 september 2018 18:59

Jag vill tro att varenda en av oss vill stödja de värderingar som ligger i våra svenska lagar.
Jag vill tro att vi vill bibehålla maximala möjligheter för fred i Europa - genom att bidra i och till att EU fortsätter att fungera.

Men jag vet att det finns röster som inte vill detta.

De påstår att de vill "se en förändring i Sverige". Bland dessa finns kvinnor och det är oerhört märkligt kan jag tycka.

Jag börjar med att förtydliga; jag håller inte med er och ni skrämmer mig.


Den där så kallade förändringen ska, enligt er, ske genom Sverigedemokraternas partiprogram.
SD är ett hot mot svenska kvinnor.

Partiet har den mest antifeministiska politiken av alla svenska partier. Med krav på bevarande av könsroller, mindre genustänkande på dagis, sänkt gräns för aborter.
Sverigedemokraterna vill montera ned jämställdheten på samma sätt som de vill försämra arbetares rättigheter och löner.

Att män och kvinnor, oavsett hur få eller många ni än må vara, vill detta är oerhört svårt att förstå, att ta till sig och det känns som en spark i magen.


Röstar vi fram ett parti med denna ideologi så är det också det vi får.
Röstar vi fram partier som är för jämställdhet och arbetares rättigheter får vi också fokus på jämställdhet och arbetares rättigheter.

Med det menar jag att det finns valmöjligheter.


Sverigedemokraterna hänger gärna upp sin fientlighet mot invandring på att andra kulturer är kvinnofientliga och otidsenliga.

Dags att kamma luggen innan ni backar oss alla tillbaka till den tid då kvinnans rösträtt inte existerade.

 


SD vill återinföra sambeskattningen.Det innebär att kvinnans lön läggs ovanpå mannens, vilket leder till att det lönar sig mindre för kvinnan att arbeta, och som också gör att pensionen blir lägre för kvinnor än för män.


SD röstade emot att utvidga rätten till barnomsorg på obekväm arbetstid vilket främst slår mot yrken som domineras av kvinnor.


SD vill kraftigt inskränka rätten till abort och sänka gränsen för abort från 18:e till 12:e veckan.


SD vill avskaffa alla pappamånader.


Det finns mycket mer att skriva om Sverigesdemokraternas fastställda partiprogram, men jag väljer att stanna här.

Det borde räcka.

Googla annars - det finns spaltmeter - det finns på Sd´s webbplats och flygblad.

LÄS! 


Ingen kan väl tro att partiet INTE har tankar på att genomföra sin politik?

Att de bara kommer att hantera en eller två saker för att "förändra Sverige"?

Det är på riktigt.


F-n ta er som vill inskränka kvinnors rättigheter!

Ursäkta att jag svär, men det handlar om mig.

Om min mamma, mina systrar, mina döttrar, mina barnbarn.

Mina väninnor.

Mina vänner - både män och kvinnor som är för jämställdhet och arbetares rättigheter.

 

Det handlar även om dig - du som tänkt lägga din demokratiska rösträtt till SD.

Det är ditt val och du har 50% av Sveriges befolkning att tänka på.

 

Oss kvinnor.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ängerå - 2 januari 2019 21:06


Magnus Ek (C) och Joar Forssel (L) är de senaste som anser att vi i Sverige ska inkomstpröva barnbidraget. De är inte först ut, men jag hoppas att de tillhör de sista. De vill kanske bidra med något utvecklande, men deras förslag på metod är så u...

Av Malin Ängerå - 3 september 2018 23:29


Kan vi sluta att säga att Sverigedemokraterna hatar invandrare? "Man bör kalla saker och ting vid deras rätta namn" som Olof Palme uttryckte sig en gång. Sverigedemokraterna tycker illa om människor. Särskilt vissa människor.   Det handlar inte o...

Av Malin Ängerå - 30 augusti 2018 09:36


Visst är det härligt när man finner människor i livet som man känner ren glädje över att få möta? De där som blir ens vän. Vänskap har olika form, utseende, doft och karaktär. En del vänner träffar man intensivt ofta och andra lite då och då. ...

Av Malin Ängerå - 29 augusti 2018 12:47


"Många har lyssnat - nu är det din tur". Jag har hört, jag har lyssnat och för varje gång slås jag av hur groteskt hatets konsekvenser är. Vår världshistoria har oerhört mörka hål som aldrig får försvinna från vårt medvetande. Hål som är fyllda a...

Av Malin Ängerå - 23 augusti 2018 23:26

De säger att vi sover. Att vi inte vågar se, att vi blundar. De påstår att de står för motsatsen. De har tagit på sig tolkningsföreträde för "Sanningen".   Stridslystna kallar de sig för Sverigedemokrater. Några syns tydligt och öppet, meda...

Ovido - Quiz & Flashcards