Alla inlägg under mars 2012

Av Malin Ängerå - 12 mars 2012 15:33

  "Utan ­politiskt motstånd fortsätter ju vanvården och utplundringen. Någon bör morska upp sig, exempelvis ­Stefan Löfven", skriver Jan Guillou.

Han har så rätt den där Guillou. Vi måste få stopp på detta vansinne!

Klicka på Aftonbladet och läs själva.

Av Malin Ängerå - 8 mars 2012 21:44

Idag är det internationella kvinnodagen och svt visade ikväll en enastående bra dokumentär av och med en ung kvinna. Khazar Fatemi var bara sju år när hon kom som flykting från Afghanistan till Sverige och idag, 20 år senare åker hon tillbaka och filmar.

Man både skrattar och gråter när man följer Khazar och hennes mamma Pari. Kan varmt rekommendera alla att titta på Där mitt hjärta slår som finns på svtplay (klicka på svt)

Till Khazar säger jag bara TACK och filmen är tillägnad alla som ej har fått chansen till frihet.

 


Av Malin Ängerå - 6 mars 2012 07:06

Det är väl kanske inte så konstigt att jag tycker att socialdemokraternas ideologi är den bästa värdegrunden. Jag är så starkt övertygad om att vi tillsammans ska skapa ett samhälle där vi tar hand om varandra. Jag gläds verkligen över att allt fler känner att socialdemokraterna är ett bra alternativ mot den moderatstyrda regering vi har i Sverige idag.

Vi ska inte dela upp oss i klasser och vi ska inte acceptera att klasskillnaderna ökar.

För mig är alla lika värda!

Känner mig stolt, glad och trygg med Löfvén i toppen! (Klicka på raden och läs)

Av Malin Ängerå - 5 mars 2012 09:22

I glädje och stolthet kan människor förenas och det är ett hälsosamt inslag. I Ljusdal hyllades Ljusdals Bandy Klubb för att de åter är tillbaka i elitserien och det är häftigt att se vilken gemenskap, glädje och stolthet det finns hos såväl bandyfantaster och icke bandyfantaster. Här går män, kvinnor och barn - "man ur huse" för att gemensamt visa spelarna och klubben vår uppskattning.

I Ljusdal är det möjligt, lyder kommunens slogen och det är åter igen bevisat att det är!


Ovido - Quiz & Flashcards